Γεωργία Καλοδίκη
Συνθέτις
Έξι σκετς για πιάνο (2004)
για πιάνο
Διάρκεια: 7 '
Το υλικό των έξι σκετς για πιάνο αποτελείται απο μια σειρά απο 12 φθόγγους συμμετρικά δομημένη ανα τρίχορδα (4ες, 5ες, ημιτόνια):
Δεν γίνεται ορθόδοξη χρήση της σειράς παρα μόνο των επι μέρους τριχόρδων της. Τα τρίχορδα αυτά συνδυάζονται δημιουργώντας μελωδικούς ιστούς και νοηματοδοτούνται με έξι διαφορετικούς τρόπους (έναν για κάθε σκετς) μέσω αντίστοιχων μεταβλητών.
Ως μεταβλητές ορίζονται τα στοιχεία που είναι νέα σε κάθε σκετς. Αυτά πλαισιώνουν και μορφοποιούν το κύριο υλικό δομώντας τις μουσικές ιδέες.
Μεταβλητές:
- A' σκετς: Χρόνου (Ταχύτητα) Το σκετς ξεκινά αργά και σταδιακά η ταχύτητά του αυξάνεται. Μια άλλη χρονική παραλλαγή θα μπορούσε να είναι το αντίστροφο ή ίσως συνδυασμοί γρήγορων και αργών φράσεων, σμικρύνσεις, μεγεθύνσεις κτλπ.
- Β' σκετς: Πλάτους- Εντασης (έκταση- δυναμική)
- Γ' σκετς: Πυκνότητας (συμπύκνωση-αφαίρεση)
- Δ' σκετς: Κατεύθυνσης (κλιμάκωση)
- Ε' σκετς: Αντίθεσης 1 (εναλλαγή μικρών-μεγάλων αξιών) Συνδυασμός grace notes με κανονικές αξίες (νοτες-στολίδια)
- ΣΤ' σκετς: Αντίθεσης 2 (αλληλεπίδραση κάθετου-αρμονικού και οριζόντιου-μελωδικού άξονα μέσω συγχορδιών μικρής αξίας και μελωδικών σχημάτων με τρίλλιες αντίστοιχα. Ουσιαστικά εδώ η κάθετη εξέλιξη αλληλεπιδρά με την οριζόντια.. Το σχήμα που κυριαρχεί είναι (νοητά) η ορθή γωνία. Συγχορδίες μικρής διάρκειας και κάθετα σε αυτές ευθείες γραμμές απο τρίλλιες.
Η χρήση του υλικού (τρίχορδα) δεν ακολουθεί την σειρά αρκεί να είναι συνεπής όσον αφορά την ακεραιότητα της δομής των τριχόρδων.
Δείγμα mp3: Π. Βαλμά (πιάνο)