Γεωργία Καλοδίκη
Συνθέτις
Νέα
- 1-2/12/2023
- 4/11/2023
Στις Μέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο Ρέθυμνο, το Σαββατο 4 Νοέμβρη συμμετέχω με το έργο μου Epiphany για ηλεκτρονικά
- 1-5/11/2023
Το έργο μου Epiphany θα παρουσιαστεί στις 4 Νοεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο ΑΤΕΙ Ρεθύμνου στα πλαίσια των Ημερών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής 2023 (1 έως 5 Νοεμβρίου 2023) παράλληλα με την 41η συνάντηση της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, από στο Ρέθυμνο.
- 16-20/10/2023
Την Δευτέρα 16/10/23, στην αίθουσα Aula της Φιλοσοφικής Σχολής και ώρα 19.30 θα πραγματοποιηθεί η εναρκτήρια συναυλία της Εβδομάδας γυναικών συνθετριών όπου και θα εκτελεστεί το έργο μου Nature Instrumentale για ηλεκτρονικά. Στην ίδια διοργάνωση την Πέμπτη 19/10 θα συμμετέχω στην διαδικτυακή συναυλία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (αιθ. Λ.Βουδούρη) με το audiovisual project ‘Adreaminadreaminadream’ μια συνεργασία με τους Transito Dance Theatre. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού το Τμήμα Μουσικών Σπουδών δημιούργησε μια διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη στις γυναίκες συνθέτριες όπου υπάρχουν πληροφορίες για τις δημιουργούς που δρούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό (https://gwcl.music.uoa.gr/).
- 24/9/2022
Στις 20ες Ημέρες του ΕΣΣΗΜ στην Κέρκυρα 22-25 Σεπτεμβρη 2022 φιλοξενήθηκε το ακουσματικό έργο μου Αργά, πολύ αργά μέσα στη νύχτα βασισμένο σε μουσική απαγγελία ποίησης Γιάννη Ρίτσου.
- 4/10/2022
O Βασίλης Παπαδόπουλος στην εκπομπή του Χρήστου Παπαγεωργίου “Η κυρία με τη στρυχνίνη” στο Τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας μίλησε για τη σύγχρονη μουσική και παρουσίασε χαρακτηριστικά έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων συνθετών με αφορμή το αφιέρωμα που φιλοξένησε στις 15/9/2022 το διαδικτυακό περιοδικό Φρέαρ με τίτλο ‘Ποιός είναι ο ρόλος της σύγχρονης μουσικής στην Ελλάδα του 2022;’. Μεταξύ αυτών παρουσιάστηκαν τρία έργα μου.
- 2/6/2022
Με το έργο μου Wasteland συμμετέχω στα φετινά 'Ακούσματα' ως μέρος των επετειακών εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια από την ίδρυση του μουσικού τμήματος του Ιονίου Πανεπιστημίου. Μαντολίνο: Μαρία Στέλιου, Φωνητικά: Ευαγγελία Τσιάρα
- 7/4/2022, 21.00, Waste/d Episode 1, State of concept, live electronics, G.Kalodiki
Το Wasteland είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του T. S. Eliot και δημιουργήθηκε στα πλαίσια ανάθεσης της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών για το European Pavilion. Το έργο αυτό αποτελεί μέρος του Waste/d (Απόβλητου/Αποβλητού), ενός εν εξελίξει καλλιτεχνικού προγράμματος ριζοσπαστικών δράσεων που ξεκίνησε το 2019, υπό την αιγίδα του European Cultural Foundation και διερευνά το πώς σε περιόδους παρατεταμένης κρίσης οι άνθρωποι, τα υλικά και οι ιδέες καθίστανται απορριματικά και αναλώσιμα βιώνοντας την σπατάλη, υπαρξιακά και πραγματικά. Η ακουσματική εκδοχή του συμπεριλήφθηκε στα εγκαίνια του Waste/d που έγιναν στις 6 Απριλίου 2022 στο State of Concept στη Αθήνα. Οι ηχογραφήσεις ηχοτοπίων πόλης και βιομηχανικού περιβάλλοντος έλαβαν χώρα στην Αθήνα, την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο. Κατοπτρικά παίγνια ποιητικών θραυσμάτων μέσω εφφέ καθυστέρησης και παραμόρφωσης δημιουργούν διάστικτα αφηγηματικά ηχητικά περιβάλλοντα που εκφέρονται από εξεγερμένα σώματα, δοκιμάζοντας τα όρια της αναγνωρισιμότητας της Ελιοτικής ποιητικής. Η ηχοπλαστική προσέγγιση κατά την επεξεργασία του ήχου του μαντολίνου με την χρήση τεχνικών επέμβασης στο φασματικό εύρος των συχνοτήτων του σε ζωντανό χρόνο συγκροτεί είδωλα παραμορφωτικής αίσθησης του χώρου και του χρόνου μέσω αμφιφωνίας.
- 17/12/2021
Electroacoustic Music Days 2021, Nature Instrumentale Ιωάννινα
- 24/11/2021
Το έργο μου A day inside an autistic mind ήταν μια παραγγελία του Ensamble a Tempo και παρουσιάστηκε στην Morelia (world premiere) ως μέρος του Festival Expresiones Contemporaneas 2021
- 31/10/ 2021, Amatlab
Natural spectra (acousmatic piece)
- 25/10/2021 Digital Pavillon
Emak Bakia (sound design based on Man Ray’s Emak Bakia)
- 2/2021
Special Mention για το έργο μου Leave me Alone for ensemble στον διαγωνισμό Women Composers competition του FemFestival 2021.
- 12.12.2020
Εν πλω Electrocoustic Music Days 2020 live streaming
INTERNATIONAL CONFEDERATION OF ELECTROACOUSTIC MUSIC – CIME / ICEM
26/9/2020
Το έργο μου Seashore παρουσιάστηκε (τιμητική διάκριση στο MA/IN INtermedia Festival 2016) στο CIME 38th General assembly and Festival online
- 29/11/2019
Στις Ημέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο Ωδείο Αθηνών συμμετείχα με το έργο μου Natural Spectrums
Βάκχες Ευριπίδη
1/7/2019
Ερευνα μετρικής -ερμηνεία στα αρχαία ελληνικά :
Ευαγγελία Θαλασσινή
Σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής & live διάδραση:
Γεωργία Καλοδίκη
Aυλός :Κωνσταντίνος Φραγκήςhttps://www.facebook.com/evangelia.thalasini/videos/10157914387993836
Seashore/Through the Glass
26/5/2018 Τριανόν
https://www.facebook.com/events/205645713555849/
To μουσικό έργο «Seashore» και το χορογραφικό «Μέσα στον καθρέφτη» είναι μία καλλιτεχνική συνάντηση-διάλογος γύρω από την έννοια της απουσίας. Στο μουσικό μέρος η απουσία ερμηνεύεται ως αποτέλεσμα μιας σταδιακά σπασμωδικής αφαίρεσης υλικού με χαρακτηριστικά αποσπασματικής γραφής έχοντας σαν αποτέλεσμα ένα συχνά συγκοπτόμενο ρυθμικό αίσθημα. Η αφαίρεση δεν αποτελεί επιτηδευμένη πράξη ‘σβησίματος’ αλλά εγγενής απουσία υλικού με έμφαση στο ηχοχρωματικό του περίγραμμα ενώ η αποσπασματικότητα δεν είναι συνειδητή απώλεια τμημάτων πληροφορίας αλλά διακοπή της ροής λόγω a priori κατακερματισμού. Το χορογραφικό μέρος είναι εμπνευσμενο απο το λογοτεχνικό έργο του Λιούις Κάρολ «Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων». Η Αλίκη ως λογοτεχνικός ήρωας βιώνει την απουσία στο έργο, αρχικά απουσιάζουν το περιβάλλον που ξέρει, τα πρόσωπα που γνωρίζει, ενώ στην συνέχεια έρχεται αντιμέτωπη στην απουσία του ίδιου της του εαυτού. Το έργο μελετά αυτού του είδους την απουσία αλλά και την αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να βρει τα χαμένα κομμάτια του και να ανακαλύψει εκ νέου τον εαυτό του.
- 21/5/2018
Mε αφορμή την επιλογή του έργου μου History in 2 parts για όργανα και ηλεκτρονικά απο το φεστιβάλ ICMC 2018 που έγινε στην Κορέα (5-10 Αυγούστου) φιλοξενήθηκα μουσικά στην εκπομπή ΠΕΝΤΕ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ με τον Μπάμπη Καβροχωριανό στο τρίτο πρόγραμμα της ΕΡΤ (18.00-19.00).
- 24/6/2017
8th Silent Cinema Festival, M. Kakoyianni
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση στην ταινία Aelita (1924, 111’) του Ayakov Protazanov
ΑTHENS VIDEO DANCE PROJECT 2017
29/4/2017 Athens Dance Video Project 2017 στην Σχολή Καλών Τεχνών
Ταινία μικρού μήκους με video dance adreaminadreaminadream, μια ενδιαφέρουσα συνδημιουργία μου με τους Transito Dancetheater
…..Ένα κορίτσι, ντύμενο μ΄ ένα κόκκινο φόρεμα, προσπαθεί να χορέψει σ' ένα ασανσέρ. Ονειρεύεται ένα κορίτσι, ντυμένο μ΄ ένα πράσινο παντελόνι, που τρώει και πίνει τσάι μπροστά σ' έναν ψηλό τοίχο και ονειρεύεται ένα κορίτσι, ντυμένο μ΄ ένα κόκκινο φόρεμα, που προσπαθεί να χορέψει σ' ένα ασανσέρ.
Ένα κορίτσι μ' ένα κόκκινο φόρεμα και ένα κορίτσι μ' ένα πράσινο παντελόνι ονειρεύονται έναν άνδρα που προετοιμάζεται επιμελώς πριν βουτήξει στη χειμωνιάτικη θάλασσα. Είναι δυνατόν να ονειρεύεται έναν γλάρο που πετά μακριά…...
- 21/5/2017
Athens Concert hall, Banquet hall, 11th Audiovisual Arts Festival 2017
Στα πλαίσια του 11ου Audiovisual Arts Festival 2017, παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση το έργο Breeze για κιθάρα (Γεωργία Καλοδίκη), προ-ηχογραφημένη φωνή (Ευαγγελία Θαλασσινή-απαγγελία διηγημάτων Αλ.Παπαδιαμάντη) και ηλεκτρονικά και το έργο Πέτρες για τρομπέτα, πιάνο και ηλεκτρονικά (τρομπέτα, Κώστας Μήτρου και πιάνο, Σοφία Παπανούση) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 21 Μαϊου 2017 και ώρα 6.30 στην αίθουσα Banquet.
MATERA INTERMEDIA 2016
22/12/2016
Τιμητική διάκριση για το ακουσματικό μου έργο Seashore από το ηλεκτροακουστικό φεστιβάλ Matera.
- 27-29/5/2016
Παράσταση σωματικού θεάτρου Αφέντης και Δούλος του Ηλία Ευαγγελίδη στον Χωροχρόνο,Art space. Ηχητικό περιβάλλον, ηλεκτρονικά: Γεωργία Καλοδίκη
Φεστιβάλ ηλεκτροακουστικής μουσικής 2016 στην Κέρκυρα
Στα παρακάτω links πληροφορίες όσον αφορά τις δράσεις μου στο φετινό φεστιβάλ ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο όπου εκπονώ σχετική έρευνα.
Τίτλος έργου: Σκιά για κλασική κιθάρα και ηλεκτρονικά, 2014 (10:42')
Συνθέτις: Γεωργία Καλοδίκη
Περιγραφή: Πρόκειται για ένα έργο το οποίο στηρίζεται στην ηλεκτρονική επεξεργασία προ-ηχογραφημένου λόγου Το κείμενο προέρχεται από απαυγάσματα των ερωτικών διηγημάτων του Παπαδιαμάντη. http://avarts.ionio.gr/festival/2016/gr/concerts/thursday
Γίνεται την χρήση τεχνικών "διαστολής" του μουσικού χρόνου, και δημιουργικής εκμετάλλευσης των αντηχήσεων και διάθλασεων του ήχου στον χώρο. Η αποδόμηση του λόγου έχει σαν μέλημα την ανάδειξη ενός άρρητου νοηματικού και ηχοποιητικού περιεχομένου πέρα από την σημασιολογική προφάνεια των λέξεων. (Πρώτη Εκτέλεση, Η ναυς των ονείρων - Μουσικό θέατρο 2014-2015, Κενός Χώρος) (Προηχογραφημένη φωνή, Ευαγγελία Θαλασσινή)
3ο Μουσικό Σεμινάριο με τη Γεωργία Καλοδίκη
Σεμινάριο ανάλυσης σύγχρονων τεχνικών ηχητικής επεξεργασίας οργανικών ήχων υπό το πρίσμα των σχέσεων αρμονικών και μη αρμονικών φασμάτων με στόχο την σύνθεση έργων για όργανα και ηλεκτρονικά.
Ομιλήτρια: Γεωργία Καλοδίκη
Ημερομηνία & Ώρα: 19/05/2016 - 17:00-19:00 (Τμήμα Μουσικών Σπουδών αίθουσα 302)
Γλώσσα: Ελληνικά
http://avarts.ionio.gr/festival/2016/gr/seminars/Διάλογοι
Alter Meister - Neue Wege
Ένα Ρεσιτάλ για Φλάουτο και Κιθάρα
Ναταλία Γεράκη - φλάουτο, Volker Hoeh - κιθάρα
To Σάββατο 14/5/2016 παίζεται το έργο μου για φλάουτο και κλασική κιθάρα "Διάλογος" σε πρώτη εκτέλεση στην Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία από την Ναταλία Γεράκη και τον Volker Hon.
Αφέντης και δούλος
Η παράσταση "Αφέντης και δούλος" του Λέων Τολστόι της οποίας το ηχητικό περιβάλλον συνέθεσα, μπαίνει στην τελική ευθεία...
Ο Τολστόι με το έργο αυτό (1895), στο οποίο εκφράζεται η ιδιότυπη θρησκευτικότητά του, αναδεικνύει την "απόλυτη" αλήθεια: Ο άνθρωπος πλησιάζει την έννοια του ανθρώπου, μόνο όταν γίνεται συνάνθρωπος. Σε έναν εναλλακτικό χώρο και με την ατμόσφαιρα που ταιριάζει στο έργο, δύο νέοι δημιουργοί ο Ηλίας Ευαγγελίδης και ο Γιώργος Στυλιανόπουλος, διεισδύουν στα μονοπάτια της ψυχής των ηρώων και αναδεικνύουν τη γοητεία και την περιπλοκότητα της ανθρώπινής φύσης.
Η παράσταση θα ανέβει στο Χοροχρόνος Art Space (Ορφέος 76, Αθήνα, Μετρό Κεραμικός), από 25/4/2016 Μ. Δευτέρα έως 29/4/2016 Μ. Παρασκευή και 6,7,8/5/2016. Ώρα έναρξης: 21.30. Διάρκεια παράστασης: 45'. Τιμή εισιτηρίου: 10,00€, φοιτητικό 5,00€, άνεργοι & ατέλεια ηθοποιών δωρεάν.
Επί του πιεστηρίου
Συναυλία με έργα της συντακτικής ομάδας και των μόνιμων συνεργατών του περιοδικού της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών "μουσικής ΠΟΛΥΤΟΝΟν" "Σπουδή για φλάουτο και ηλεκτρονικά" στην Αθήνα. Ερμηνεύει η Μυρτώ Κορκοκίου.
Προβολή του Nanook με συνοδεία πρωτότυπης μουσικής live για βιολί και sound processing. Λευκωσία, 29 Γενάρη 2016
Την Παρασκευή 29 Γενάρη 2016 στο Festival Enlive της Κύπρου, προβάλλεται σε πρωτότυπη μουσική μου για βιολί και live electronics, μια εμβληματική ταινία για την διαμόρφωση του ντοκιμαντέρ και του εθνογραφικού κινηματογράφου, το "Nanook of the North". Η ταινία ανήκει στην κατηγορία docudrama, γυρισμένη σε μια εποχή που ούτε το ντοκιμαντέρ ούτε το δράμα είχαν ως σύλληψη μια κατασταλαγμένη μορφή (1922). Χάρη σε αυτή την ταινία ο σκηνοθέτης Robert J. Flaherty παρόλο που δεν είχε γνώσεις ανθρωπολογίας, δημιούργησε μια παράδοση σκηνοθετών που παρήγαγαν ταινίες για τον πολιτισμό που θα μπορούσαν να αποτελούν μελέτες εκπαιδευμένων ανθρωπολόγων. Ο Flaherty ήταν ο πρώτος που παρατήρησε και κατέγραψε κινηματογραφικά την ανθρώπινη κατάσταση και τη ζωή μιας κοινότητας στο ιδιαίτερο της περιβάλλον.
http://www.pharosartsfoundation.org/enlive.htmΦεστιβάλ Music Is Network 2015-2016
Η τέταρτη βραδιά του κύκλου Μουσική + Ποίηση 2015/16 του φεστιβάλ Music Is Network πραγματοποιείται στην Αθήνα την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου στο Τριανόν όπου και θα παρουσιάσω την παράσταση "Η ιστορία ενός ανθρώπου σε έξη μέρη". Στις απαγγελίες εκτίθεται η νοηματική ιδέα του κάθε ποιήματος ενώ στα οργανικά μέρη που τις ακολουθούν, η ιδέα αυτή αποκτά ηχομορφική διάσταση μέσα από τις ηχοχρωματικές μεταμορφώσεις του μουσικού υλικού και την ηλεκτρονική επεξεργασία και απόδοση των λέξεων και των νοημάτων.
Το έργο αποτελεί ένα μουσικό σχόλιο πάνω στην ποίηση του Σπύρου Αραβανή.
Μουσική σύνθεση: Γεωργία Καλοδίκη
Ποίηση: Σπύρος Αραβανής
Μουσικοί: Μυρτώ Κορκοκίου (φλάουτο), Δημήτρης Γκόγκας (τρομπέτα), Σοφία Παπανούση (πιάνο), Σταύρος Παργινός (τσέλο), Γιάννης Ντέλλας (κρουστά), Γεωργία Καλοδίκη (ζωντανά ηλεκτρονικά), Ευαγγελία Θαλασσινή (μουσική απαγγελία)Ημέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής 2015
Την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015 στην Κέρκυρα, η φλαουτίστα Μυρτώ Κορκοκίου θα ερμηνεύσει το έργο μου "Σπουδή για φλάουτο και ηλεκτρονικά" στις Ημέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής 2015.
Σχολή της Νάξου
Μουσικές Συναντήσεις – Αύγουστος 2015
Naxos in Greece – Summer 2015
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Αλέξανδρος Καλογεράς
22 – 31 Αυγούστου 2015
Χαλκί – Χώρα – Ύρια
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Τραγαίας
Νομικό Πρόσωπο Πολιτισμού, Αθλητισμού, Περιβάλλοντος, Παιδείας, Πρόνοιας και Αλληλεγγύης Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
Ορχήστρα ΑΛΕΑΙΙΙ του Πανεπιστημίου Βοστώνης Berklee College of Music
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Αλέξανδρος Καλογεράς
Διδάσκουν οι:
Θόδωρος Αντωνίου-Ακαδημαϊκός, συνθέτης, μαέστρος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης
Αλέξανδρος Καλογεράς Συνθέτης, καθηγητής στο Berklee College of Music
Thomas Schmidt - Εκτελεστής κρουστών, μέλος ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ, καθηγητής στο Berklee College of Music
Caitlyn Schmidt : Φλάουτο, μέλος ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ
Γεωργία Καλοδίκη: Συνθέτις-Διδάκτωρ του Goldsmiths College-University of London
Patrick Immer-Landeric : ζωγράφος, γλύπτης, ιστορικός τέχνης
Στις μουσικές συναντήσεις της Σχολής της Νάξου (22-31 Αυγούστου 2015) την Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015 στο Γυμνάσιο του Χαλκείου Νάξου (10.00-11.15 π.μ) θα παρουσιάσω διάλεξη με θέμα "Νέες δυνατότητες στην μουσική την ψηφιακή εποχή". Η διάλεξη θα έχει χαρακτήρα εισαγωγικό όσον αφορά τις τεχνολογίες και τα εργαλεία για τη σύνθεση μουσικής με υπολογιστή μέσω τεχνικών επεξεργασίας σήματος για την ανάλυση, τροποποίηση και επανασύνθεση σημάτων μουσικής και ήχου. Ως στόχος τίθεται να δοθεί έμφαση όχι στις παραδοσιακές παραμέτρους της μουσικής όπως τη μελωδία, την αρμονία, τον ρυθμό, αλλά σε άλλα χαρακτηριστικά του ήχου, όπως τον νοητό ακουστικό χώρο, το φάσμα και την υφή.
Επίκυκλοι στους Μουσικούς Ορίζοντες
Στα πλαίσια της συναυλίας του εργαστηρίου Μουσικής Σύνθεσης και Εκτέλεσης παρουσιάζω στην αίθουσα συναυλιών του ωδείου "Μουσικοί Ορίζοντες" στην Αθήνα, το Σάββατο 13/6 και ώρα 7.30μμ, το έργο μου Έπίκυκλοι΄ για μαντολίνο και live electronics. Γεωργία Καλοδίκη: Σύνθεση Μαρία Στέλλιου: Μαντολίνο
Sound In Motion Festival 2015- Κέρκυρα
Πέμπτη 28/5
[17:30-18:00] Georgia Kalodiki: Sound Projection of the Phenomenon of Meteikasma.
/ Γεωργία Καλοδίκη: Ηχητική προβολή του φαινομένου του μετεικάσματος
Μετείκασμα (Afterimage)/Μετήχημα-Λίγα λόγια για τον όρο:
Στην ανακοίνωση αυτή, προτείνω μέσω μιας αισθητικής μεταφοράς και προβολής του φαινομένου του μετεικάσματος, την χρήση του τελευταίου ως εκφραστικό μέσο για την δημιουργία και ηλεκτρονική επεξεργασία ηχητικών δομών οι οποίες αφήνουν τα ενεργειακά τους ‘αποτυπώματά’ μέσα στην χρονική εξέλιξη ενός μουσικού συμβάντος. Όσον αφορά το μετείκασμα, πρόκειται για ένα ελάττωμα του ανθρώπινου ματιού, ένας στιγμιαίος οπτικός ερεθισμός ο οποίος διαρκεί αρκετά αφού εξαφανιστεί η αιτία που το προκάλεσε γιατί χρειάζεται επεξεργασία από τον εγκέφαλο. Η εικόνα (είδωλο) που σχηματίζεται στον αμφιβληστροειδή από ένα αντικείμενο δεν χάνεται αμέσως, αλλά παραμένει και μετά την εξαφάνιση του. Η εντύπωση της εικόνας εξακολουθεί να διαρκεί ακόμα 1/16 περίπου του δευτερολέπτου, πάνω στο οπτικό νεύρο, λόγω αδράνειας, το μάτι δηλαδή δεν μπορεί να δει πάνω από 24 φωτογραφίες το δευτερόλεπτο. Αντίθετα από την μέλισσα που βλέπει χίλιες εικόνες ταυτόχρονα. Ο κινηματογράφος στηρίζεται πάνω σε αυτή την αρχή για να λειτουργήσει, δεν είναι τίποτα άλλο δηλαδή από μια αλληλουχία φωτογραφιών που κινούνται με 24 καρέ το δευτερόλεπτο όπως λέγεται η μια φωτογραφία στην κινηματογραφική ορολογία. Όλες μαζί οι φωτογραφίες αποτελούν το κινηματογραφικό φιλμ. Έτσι πριν ακόμα εξαφανιστεί το μετείκασμα της μιας εικόνας να έρχεται η άλλη εικόνα. Τότε οι εικόνες αυτές "συγχωνεύονται" και δημιουργούν μια συνεχή ροή εντυπώσεων. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η εντύπωση της κίνησης. Αν ορίσουμε ως ενέργεια το προφίλ ενός ήχου σύμφωνα με τις φασματομορφολογικές του ιδιότητες, εδώ επιχειρήται μια παραδοχή ως υπόθεση εργασίας, κατά την οποία το ενεργειακό αποτύπωμα ενός ηχητικού συμβάντος δηλαδή το μετήχημα, συνυπάρχει ή/και ακολουθεί εξ ορισμού χρονικά την αρχική ηχητική χειρονομία και αποτελεί μια πιθανή επεξεργασμένη εκδοχή της ακριβώς όπως στο μετείκασμα το ερέθισμα μένει στο αισθητηριακό μέσο πρόσληψης ώστε να λάβει χώρα ο αντιληπτικός μηχανισμός μέσω επεξεργασίας. H ιδέα του μετεικάσματος μπορεί να μεταφερθεί αισθητικά στην τέχνη των ήχων ως ‘μετήχημα’. Αν ορίσουμε ως ενέργεια το προφίλ ενός ήχου σύμφωνα με τις φασματομορφολογικές του ιδιότητες, εδώ επιχειρείται μια παραδοχή ως υπόθεση εργασίας, κατά την οποία το ενεργειακό αποτύπωμα ενός ηχητικού συμβάντος δηλαδή το μετήχημα, συνυπάρχει ή/και ακολουθεί εξ ορισμού χρονικά την αρχική ηχητική χειρονομία και αποτελεί μια πιθανή επεξεργασμένη εκδοχή της ακριβώς όπως στο μετείκασμα το ερέθισμα παραμένει στο αισθητηριακό μέσο πρόσληψης έως ότου λάβει χώρα ο αντιληπτικός μηχανισμός στον εγκέφαλο δηλαδή η επεξεργασία του.
Σε μια προσπάθεια δημιουργίας ηχητικών ερεθισμάτων τα οποία στην συνέχεια με διαρκείς διαφορές φάσης χρησιμοποιούνται ως υλικό προς ηλεκτρονική επεξεργασία δημιουργείται μια αλληλουχία από επάλληλα ηχητικά γεγονότα τα οποία έχουν λειτουργούν ως μετηχήματα. Θα ακουστούν και θα αναλυθούν διεξοδικά, παραδείγματα του έργου μου Afterimage για έγχορδα και ηλεκτρονικά ως μια αισθητική προβολή του φαινομένου του μετεικάσματος.
Παρασκευή 29/5 [19:30] Electroacoustic Music Concert: Georgia Kalodiki - Chaos, Hassina Sakhri - Themis' Lament, Stavros Sakellariou - In Motion.
/ Συναυλία Ηλεκτροακουστικής Μουσικής: Γεωργία Καλοδίκη - Χάος, Hassina Sakhri - Themis' Lament, Σταύρος Σακελλαρίου - In Motion.Leave me alone, Θέατρο Τριανόν, 30 Μαϊου 2015
Χορογραφία: Νέλλη Σούρλα, Μουσική: Γωγώ Kαλοδίκη, Ερμηνεύουν: Όλγα Γεωργοπούλου, Άννα-Μαρία Σαριτζιώτη
https://musicinmotionfestival.wordpress.com/2015/04/18/leave-me-alone-%CE%BD%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BB%CE%B1-%CE%B3%CF%89%CE%B3%CF%8E-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B7/
https://www.youtube.com/watch?v=XujLcJ8oORY
Πρόκειται για απόσπασμα από την πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε για το σουρεαλιστικό αριστούργημα του βωβού κινηματογράφου "Emak Bakia" του Man Ray κορυφαίου Αμερικανού ζωγράφου, γλύπτη, κινηματογραφιστή και φωτογράφου που συνέβαλε στο ντανταϊστικό και σουρρεαλιστικό κίνημα (1926). Το Emak Bakia ("Άσε με ήσυχο" στα Βάσκικα) είναι ένα "κινηματογραφικό ποίημα" σύμφωνα με τον δημιουργό του και παρουσιάζει πολλές από τις ιδιόρρυθμες τεχνικές του Ray (τοποθετούσε αντικείμενα αυτούσια πάνω στο φωτογραφικό χαρτί και μετά τα εξέθετε στο φως, έκανε διπλοεκθέσεις, καθώς και σειρές από ασύνδετες μεταξύ τους εικόνες, περιστρεφόμενες και παραμορφωμένες). Η μουσική επένδυση ήταν μια ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Καμεράτας Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής για ενόργανο σύνολο και ηλεκτρονικά (2012) για τον κύκλο "Μουσική και Βωβός Κινηματογράφος" (2012) και στηρίχθηκε στο ονειρικό χαρακτήρα της ταινίας που παρακάμπτει τις συμβάσεις και τις δομές της αντικειμενικής πραγματικότητας και τις λογικής συνέχειας των πραγμάτων.
22 – 31 Αυγούστου, Χαλκί Νάξου
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Αλέξανδρος Καλογεράς
Διεθνείς Μουσικές Συναντήσεις, Naxos in Greece, Καλοκαίρι 2015
Ένα μουσικό δεκαήμερο συναντήσεων μουσικών, συνθετών και φιλόμουσων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνδιοργάνωση με τον Εξωραΐστικό Πολιτιστικό Σύλλογο Τραγαίας, με την Ορχήστρα ΑΛΕΑ ΙΙΙ του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και με το Berklee College of Music. Καθημερινές συναντήσεις στο Χαλκί, συζητήσεις, δοκιμές, masterclasses για εκτελεστές και συνθέτες με θέματα τη μουσική σύνθεση και εκτέλεση από την Αναγέννηση έως τις μέρες μας. Βραδινές συναυλίες, ρεσιτάλ, διαλέξεις, προβολές κινηματογραφικών ταινιών και Video Art σε Τραγαία και Χώρα. Η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες είναι ελεύθερη για το κοινό.
Διδάσκουν οι:- Θόδωρος Αντωνίου, Ακαδημαϊκός, συνθέτης, μαέστρος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης
- Παναγιώτης Αδάμ, θεωρητικός, καθηγητής στο Ωδείο Athenaeum
- Αλέξανδρος Καλογεράς, συνθέτης, καθηγητής στο Berklee College of Music
- Γεωργία Καλοδίκη, συνθέτις
- Απόστολος Παρασκευάς, συνθέτης, κιθαριστής, καθηγητής στο Berklee College of Music
- Βασίλης Πριόβολος, φαγκότο
- Caitlyn Schmidt, φλάουτο της ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ
- Thomas Schmidt, εκτελεστής κρουστών της ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ, καθηγητής στο Berklee College of Music.
- Janet Underhill, φαγκότο της ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ
- Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015 - Γυμνάσιο Χαλκείου το πρωί. Κάστρο Χώρας το βράδυ.
10:00 – 11:15 Γεωργία Καλοδίκη: Νέες δυνατότητες στη μουσική την ψηφιακή εποχή. - Double Participation at SMC/ICMC 2014 Computer Music Conference:
- http://www.icmc14-smc14.net/program/conference-program/music_program.html
Monday 15/9/2014, 18:00-19:30, Onassis Cultural Center Main hall, C2.2, Fixed media and live spatialization I:
Georgia Kalodiki, Afterimage (acousmatic) (2014) 14' -
http://www.icmc14-smc14.net/program/conference-program/scientific_program.html
Thursday 18/9/2014, 12:45-14:30, Odeon 0 Poster Session Craze:
Georgia Kalodiki/Conceptual interacting strategies in forming electroacoustic sound identities
- http://www.icmc14-smc14.net/program/conference-program/music_program.html
- http://cemacademy.wix.com/cemacademy#!concerts/c24ei
- Thursday, 12/6/2014, 14.30 p.m Universität der Künste Berlin (Berlin University of the Arts)
Georgia Kalodiki - Conceptual strategies in forming electroacoustic sound identities
http://www.ems-network.org/ems14/2014schedule.html - http://www.musiques-recherches.be/fr/agenda/item/5478-20h-concert-echange-avec-luniversite-de-corfou
- http://www.kenosxoros.com/
Music theatre play "Nafs ton Oneiron" for performer, tape and live electronics, "Kenos Xoros" theatre productions, Season 2013-2014 - "Tο φως του γκαζιού", ένα νουάρ θρίλερ το οποίο έγινε μύθος τόσο στη σκηνή όσο και στις κινηματογραφικές μεταφορές του, ανεβαίνει στις 14 Δεκεμβρίου στο Θέατρο "Χυτήριο" πρωτότυπα γραμμένο από τη Ρούλα Πατεράκη, έχοντας ως αφορμή το ομώνυμο κείμενο του Άγγλου συγγραφέα Πάτρικ Χάμιλτον.
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου & Χρήστος Καρχαδάκης
Διασκευή & Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικά & Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική Επιμέλεια: Γωγώ Καλοδίκη
Ηθοποιοί: Βάσια Παναγοπούλου, Γιώργος Κέντρος, Λαέρτης Βασιλείου, Δώρα Στυλιανέση, Ευανθία Κουρμούλη
http://www.musicity.gr/parastaseis-athina/10815-to-fos-tou-gkaziou-xytirio-2012.html - Ελληνίδες Ποιήτριες του 20ου αιώνα
Πέμπτη 25 Απριλίου 2012
Γεωργία Καλοδίκη: Αφιέρωμα στην Μαντώ Αραβαντινού-Γραφή Α'
Ωδείο Atheneum
Αδριανού 3, Αθήνα (Θησείο) - Στις 22 Απριλίου θα γίνει η πρεμιέρα του έργου του Ερρίκου Ίψεν "Το ξύπνημα των νεκρών"
σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη και πρωτότυπη μουσική σύνθεση της Γεωργίας Καλοδίκη στο Από μηχανής Θέατρο.
Ερμηνεύουν οι Άκις Βλουτής, Γιώργος Γιαννώτας, Δέσποινα Γκάτζιου, Γιώργος Ντούσης, Ρούλα Πατεράκη, Τασία Σοφιανίδου.
http://www.syn-epi.com/index.php/plays/details/25/1 - Μετατροπίες – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μουσική και Βωβός Κινηματογράφος
28 Απριλίου 2012, Καμεράτα (Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής)
Προβολή της ταινίας Emak Bakia του Man Ray με πρωτότυπη μουσική σύνθεση της Γεωργίας Καλοδίκη
Μουσική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Μυράτ
Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας